HAC YOLU 31

Mustafa KIRAN
Veda tavafını yaptım.
Eklenme Tarihi : 21.09.2018Bu Yazı 251 kez Okundu

Bayramın birinci günü vazifemiş sona ermişti.Iş dediğin çok basit hortum tutma işiydi.

Gece sekiz saat, vardiye usulu çaliştigimiz için;düş alıp uykuya daldım.Ogle namazını tesişey kılıp Kabe'ye gidecek arkadaş aramaya başladım.Bir yerde hiç bir vardiyede görev verilmemiş bir kişi tanıdım.Ona:

-Bundan sondaki vardiyelerde benim yerime çalışmaya gider misin?

-Giderim.Ben buraya çalışmaya ve üç beş kuruş para kazanmaya geldim.

-Tamam kardeşim.Ben yerime senin gireceğini söylerim.Bu geceki yevmiyede senin olsun.Paraları sen alırsın dedim.

Ben bayram bitinceye kadar Kabe'ye gideceğim. Tavaf yapacağım,zemzem içeceği.Oturup Kabe'ye bakacağım.

Bayramın ikinci günü yolumuz üzerindeki seytanlardan ortancası ile az ileride bekleyen en küçüğüne kalan taslarımızı fırlattık. Alanda gene hacılar vardı ama; kalabalık değillerdi.Duyumlara göre Türk hacılar gündüz saatleri yerine geceleyin şeytan taşlıyormuş .Kalabalıkların dağılmasını bekliyormuş. Onların çadırları Müzdelife'de tam şeytanların bulunduğu yere yakın bir mahalde idi.Onlar oradaki çadırlarnda üç gün kaldılar.

Bir ara bir kaç kişi Mekke'yi dolaştık.Saatçiden markalı bir saat,Çin Malı beyaz takke,seccade,ve 99 luk tesbih aldım.İki bidonu zemzem suyunu ile doldurup otobüsün bagajına yerleştirdim.Hurmalari dönüşte Medine'den alacağımız için, onu erteledim.

Bayramın ikinci,üçüncü günleri gece ve gündüz tam gün Kabe'de kaldım.Dördüncü gün öğle üzeri tüm hacıların tesiste toplamaları ilan edilmiş.

Kabe'ye inen bir merdivene oturdum.Doya doya Kabe'ye baktım.İçimden :

-Et mübarek. Artık veda vakti geldi.Şimdi gidiyorum.Ama bilesin ne vakit bir ortam,bir imkan doğarsa tekrar gelip ,seni ziyaret edeceğim.Hoşcakal dedim.

Meydana inip son tavaf,yani veda tavafını yaptım.

Tesislere geldigimde otobüslerimiz hazır bizleri bekliyordu.Yoneticiler tek tek yoklama yapıp; "bu gün ikindi namazını kılıp Medine 'ye hareket ediyoruz.Koyun ve kesim işi bu gece sonlandı.Burada işimiz kalmadı. Araplar tesisi boşaltın dediler"diye bize uyarı yaptı.

Çanta,bavul,battaniye,özel esyalarımızı ve satın aldıklarımızı otobüslere yükledik.

Cemaat olup arabaların yanında son olarak birlikte ikindi namazını kıldık.Ver elini Medine diyerek çevre yollardan birine çıktık.

Kabe'yi göremedik ama Osmanlının yaptırdığı sarı taşlardan yapılmış kale surlarının burçlarının karşısından geçtik. (Devam edecek)

Mutlu

Mutsuz

Şaşkın

Ağlayan

Kızgın

Bayıldım
YORUMLAR
Yorum Yaz Sesini Duyur
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.

Aşağıdaki Bilgilendirmeyi Anladım ve kabul ediyorum:
IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Web Sayfamız sorumlu tutulamaz.